עדו קרן IKHERBS

HOPE  HERBS

 תמציות צמחים

מתכון עלי בר

טיפול בצמחי מרפא

קוטפים כמות גדולה של עלים (ללא גבעולים)

סוגים מתאימים: עולש*, סלק (הכי מומלץ), כף אווז, חובזה, סרפד, כתמה, חרדל ומצליבים שונים, מרור הגינה, חסת המצפן, כרפס, חומעה ועוד.. (מומלץ לערבב כמה סוגים) חולטים את העלים במעט מים רותחים, סוחטים את העלים (מומלץ לשתות את מי החליטה הבריאים) קוצצים את העלים דק דק. יוצקים שמן זית בנדיבות למחבת, מטגנים בצל עד שיזהיב, מוסיפים את העלים הקצוצים ומטגנים כמה דקות- עד שהם מתחילים לקבל גוון קהה יותר, מכבים את האש, מוסיפים פלפל שחור גרוס גס, מלח גס, עוד שמן זית טרי, והרבה לימון

והנה מעדן בריא וטעים ביותר! כדאי למלא בפיתה, או לאכול לצד אורז.

המלצות נוספות: להוסיף עלי תבלין- אזוב, מרווה, נענע, קורנית או צתרה (נענע בסוף, כל השאר בהתחלה) בנוסף: אפשר לקראת סיום להוסיף ולקשקש ביצה, צנוברים גם התקבלו בברכה!

*עלי עולש זקוקים לבישול במים למשך 20 דק' סחיטה ואז להתחיל לעבוד איתם…

יתרונות תזונתיים של מעדן זה: ראשית- עלים ירוקים שקטפנו בבר הנם מלאים במינרלים, ויטמינים ופיטו-כימיכלים מועילים, בכמות רבה יותר מירקות קונבנציונלייים באופן ניכר, וזאת בגלל כמה סיבות.
הם אורגנים.
הם התמודדו לבד עם קשיי היום-יום ולכן יצרו חומריים חיוניים.
הם לא  עברו השבחה גנטית כמו כל ירק שגדל בחקלאות אורגנית או לא.
אנו אוכלים אותם ביום בו נקטפו או אולי אחד אחרי, ולא ימים רבים בהם חלק מהחומרים מתפרקים.

שנית- הבישול: אסכולות רבות טוענות שהבישול פוגע בחומרים בריאים בצמח, וזה בהחלט נכון, אך לצד זאת ישנם חומרים רבים שלא נפגעים (כמו ברזל) וישנם חומרים אחרים שכן נפגעים- אך הם עלולים להזיק, או לפחות להפחית ספיגה (כמו חומצה אוקסלית) לכן חשוב לזכור שיש יתרונות גם לאוכל מבושל וגם לאוכל חי, בנוסף- ברגע שאנו מבשלים את העלים אנו יכולים לצרוך מהם כמות גדולה, בנוחות ובקלות.

ולסיום- השילוב של שמן זית, פלפל שחור ולימון, הינו שילוב שמגביר מאד את הספיגה של חומרים חיוניים רבים, והופך אותם זמינים לגוף בעשרות עד מאות אחוזים יותר מאשר באכילה של עלים בלבד…

תהיו בריאים בעולם בריא ומלא שפע!

בתאבון

עדו.

עדו קרן - טיפול בצמחי מרפא

יצירת קשר

להזמנת הדרכות, התיעצות, שאלות ובקשות מוזמנים לפנות דרך הטופס,
במייל: IKHERBS@GMAIL.COM או להתקשר לטלפון: 052-5013908